Rabu, 12 Februari 2014

Majlis Bertunang Sepupuku

Blog ni sekejap on sekejap off.Maklum sajalah tuannya bz.
Nak buat camane kan?Kdg2 ada masa tp mood nk menulis plak x dtg..

Tp kali ni nk kongsila satu citer...sbbkan dah lama takde Majlis kenduri kat umah abah aku..
Minggu lps belangsungnya Majlis Pertunangan sepupu aku yg buat kat umah abah aku.
Knp dia buat umah abah aku sbb dulu kecik2 makabah aku bela dia sekejap..So kitorg ni dah mcm rapat sgt ngan dia..Dia pon penah ckp dulu klo nk buat majlis2 camni mmg nk jgk disini..

Asalnya Majlis nk buat alakad aje katanya..Bincang2...pastu sarung cincin...balas2 hantaran...mkn..
ok dh settle...
Tp bila dah bekumpul ramai2...dtg la idea nk sediakan pelamin utk sepupu..guna aje apa yg ada kat umah tu..Org skrg kan pesennya gitu..betunang pon siap ngan pelamin..

 Simple jer..(lawo kapet aku bila letak kat situ...hihihi)


Makan bufet...masak sendiri...inilah mak menakan ceq...mak kpd sepupu aku yg nk betunang tu..
Dah pakar masak2 ni kan...mmg dia la jd Chef aritu..aku berjaya buat jelatah ajer..hihihi..jadilah janji tlg jgk..
Kang aku masak ayam merah kang jd ayam marah pulak...ahaks..

 Masak tepi umah ajer...sgt best..


Hantaran fully di deko oleh sepupuku sndr...rajin dia..
Mmg kelas semua hantarannya.Maksud aku makanan2 didlm kotak2 tu la..sedap2 belaka..
Dapatla rasa jgk...

 Maap la aku xde sumbangkan pon hantaran...dah lama tak menggubah..kekok plak..tu pon dh byk..


Mekap kat umah..Aunty yg mekap tu la yg mekap aku masa kawen..Dia pon masih igt lagi kat aku...Ahaks..
Photografer aritu sapa lg klo bkn my laling...



Part ni yg best..bila rombongan meminang dh smpi..mmg dah lama xde situasi camni kat umah abah aku...




Selaku tuan umah...abahla jadi jurucakap mewakilkan mak/pak menakan aku..Dibantu oleh mak..hihi..

 Tgh bebincang la tu...Berbaju hitam pakcik2 tuh..


 Sesi menyarungkan cincin risik & tunang...tanda anak dara telah disunting oleh si teruna...muahahahaha ayat ku..


Atas permintaan sepupuku ini lah...maka aku mmg x upload pon gamba dia ke fb lagi..Jadi yg tertanya2 tuh..inilah sbbnya yer..NO PERMISION...BUT in my blog ok kot...hihihi...sibaik dia x tau link blog akak nih..okla inilah dia yg diraikan...

So sweet & gojes....sbb selama ni dia mmg jenis x bermekap..lipstik pon tak..



Before that..cuba cari prbezaan ant gambo ni & dibwh.....wah main teka2 plak kat sini...cepat2 cari...

my sweety Ayuni suh pakai crown bulu2 kepala mickey tak nak...topi jgk yg ko pakai nak..


Okla uolss...puas ati tak entry kali ni diakhiri dgn gambo tuan tanah yg comel...hihihi...daaaa



Tiada ulasan:

Catat Ulasan