Selasa, 29 Oktober 2013

Rajin masak pulak

D I E T ke laut weiii ke lautttt....

Minggu ini adalah minggu rajin memasak saya.Bila dah start memasak mulalah dtg balik mood tuh.Ada jer benda yg rs nk makan.Mr.Laling pon tak kisah klo aku tak nak masak.Dia lg suka..sbb katanya klo aku masak dia akan makan byk.Bila makan byk sia2 lah dia dok excersis ptg2 kayuh beskal...hihihi..Dia klo blh x nak amik dinner..Klo makan pon yg ringan2 aje..Takmo nasi..
Siap pesan klo mama letih nk masak dia gi je belikan klo nk mkn apa2.Tp yerlah, anak2 pon jemu klo dah selalu makan kat luar.Aku bila dh start bersilat kat dapur barula rajin ke pasar penuhkan fridge dgn segala bhn2 basah.Bila segala bahan dh ada..buka je fridge nmpk hayam..nmpk ikan,,nmpk daging..nmpk udang..otometik dtg idea nk melantak ape...kuikuikui..

Mmg timbang naik 1.5kg dr berat sblm ni..Aduii..nk naik kemain sekejapan..nak turun kalu..1kg pon seksa nok..Anak2 haruslah betambah seleranya klo mama dia yg masak..Tanyalah anak2 sedunia ni..mskan sapa yg plg sedap..dah tentu2 masakan IBU/MAK/MAMA/UMI sndr...Ye tak?Camtulah agaknya anak2 aku..Alhamdulillah..Suka tgk anak2 makan bselera.

Antara menu yg rajin la sangat aku masak..Takla lauk hebat2 ...hebat pd anak tekak kami sekeluarga jer..hihi..
 Kombinasi lauk kegemaran Mr.Laling(asam pedas), anak2 (sup sayur) & mama (Ikan bakar cicah air asam)


 Ni pon sama...My peberet dish (udang + belimbing buluh msk lemak), anak2 (ayam grg) & Mr.Laling plg suka (bendi rebus cicah sambal ikan bilis)


Ptg ni rasanya nak buat bihun grg la..Peberet anak2 niiii...


P/S ~ Sebenarnya tiap kali pas hidang lauk...aku pon kelam kabut nk amik gambo...Smpi usben pon gelakkan aku..Kang tiap2 kali hidang aku amik gambo kang mau dia perli2 plak aku ni...hihi

3 ulasan:

  1. btul2...slalu sngt bli luar pun...x sdap kat tekak kan...

    BalasPadam
  2. tengok petang2 ni time sejuk2 laparlah pulok...:D

    BalasPadam
  3. Sama ler kite..sbb lapar ler yg update story pasal makan..kuikuikui..abis acaner nak slim..hihi..

    BalasPadam