Selasa, 27 Ogos 2013

Keje aku

Masih lg dlm bulan Syawal yg mulia...Alhamdulillah...
Dah berhari raya...dh gi umah sanak sedare...dah gi umah terbuka...
kenduri kendara...jamuan tak dilupa...
Wahhhhhhh....meriah kemainn bila beraya...
Patutla baju dh mula nk mengetat balik...
Dah tu nk salahkan baju ke pulokkkk???hihi
Tp aku menten la lg...Cuma pas makan je perut yg kemp pon blh jd cit...
Hahahaa..kita lupakan sekejap tentang kisah dibulan Syawal ni...
Sebab aku nk kongsi citer lain plak arini...

Kat blog ni jarang2 aku citer pasal hal kerja...
ermmm takde ape pon yg nk diciterkan..
Cuma tetiba je arini rasa cam nk menaip pasal keje & kenangan...
Takdela smpi nk citer ape skop tugas aku...
Gini...nak war2kan pd semua
Pd 18/08/2013 lps...genapla 10 tahun dah aku berkhidmat sbg seorg pekerja/kuli/perasan bos kekdg ekekek... disini....
Wahhh..bg aku tu dh satu pencapaian yg cemerlang dah...
Wlupon blom penah dpt anugerah cemerlang
As a worker mama...10thn adalah sgt membanggakan aku...ewahhh...
Aku la yg bangga...korg camne?hihi..
Pahit,manis,jerih,perih sbg anak merantau disini masa memula keje dulu...semuanya mematangkan aku..
Kenangan yg sgt2 terkesan dlm hati aku ni...
Tuhan menguji setiap insanNya...tui tak?

Ujian bkn sekadar cabaran yg dtg...
Tapi jodoh aku jgk dtgnya disini..Allah sentiasa ADIL pd hambaNya...
Wlupon diuji dgn mcm2...Tp dibukakkan olehNya pintu2 hati kami bertemu jodoh jg..
..Mr.Nua suamiku
Yg selama ni aku rs kesorgan akhirnya dpt psgan yg blh aku jadikan tempat mengadu,tempat berkongsi susah & senangku...& ofkos tempat nk manja...

Bonus keje dah 10tahun lom dapat lg ni...ermmmm bila nk dpt nih?
hihihi...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan