Rabu, 31 Julai 2013

Tajuknya adalah

Puasa & Menu Iftar
Pejam celik...pejam celik dh 22 Ramadhan arini...Insya-Allah lg 7 ari je lg nk pose...
Hari2 masak utk berbuka...Koje pon tak jd alasan utk aku tunaikan kewajipan sbg sorg isteri & mama pd 2org putera puteri ku...ewahhhh puji diri sndr plak...hihihi...

Bkn ape..msk simple2 pon yg pasti dr air tangan kita sendiri...Rasa puas bl tgk diorg makan...Penat tu mmg la x yah ckp...blk2 keje mcm lipas kudung bt kejekat dapur...(eh tui ke perumpamaan tu ek? :-) Tak kisahla...hihi...

Kdg2 kat tempat keje dh pk "apelah aku nk masak bebuka ni?"
Dok gugel resepi pon...last2 smpi umah tgk masa & brg2 basah yg dibeli...masak ikut ape yg sempat aje la...
Takdela aku rajin nk amik gamba hari2 ape yg aku masak kan...Ni pon nk kongsi tayang jgk ngan korg...

 Kotiaw grg...Kegemaran sefamily ku...


 Gulai ikan kerapu...(dlm bln pose ni ini br 1st time bt kari...)


Agar2 pelangi riang ria...

Sbb ape riang ria?Sbb inilah 1st time aku buat agar2...Tp tak berapa nk pelangi sbb pewarna yg ada kat umah aku cuma pink (warna yg harus ada dlm umah k) dgn oren sj..Jadikla..
I masak utk suami & anak2 je yer yg sempat....korg jamu mata je ler...tak dapek nk bg sebekas...hihihi..


Dlm bln posa ni...baru sekali berbuka puasa kat luar...
Itu pon sbb nk soping baju raya...
Sejak anak dah beso nih...penuh meja dgn makanan..
Anak2 pulak jenis mau makan...Jd tak blh oder skit2..
Ditambah plak dgn Mama & Ayah yg jg kuat mkn..hihihi...
 Pizza Hut jd pilihan...


 Ayuni dh berbuka dulu...lom azan la sayang... :-)


 Mama yg sibuk melayan anak2 nk mkn..(Tak leh suap lg lom waktu)


Tak sempat nk toleh kiri kanan...Im bz u...


Hari2 yang masih berbaki dlm bln Ramadhan nih...moga2 segala ibadah yg kita lakukan mendapat berkat & pahala drpd Allah SWT..& bersyukur kerana masih diberikan kesihatan untuk meneruskan ibadah puasa sehingga ke hari ini...AMIN...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan