Isnin, 27 Mei 2013

27/05/2013 ~ Laksa & Anniversary

Today iols ialah buat laksa....Ermmm x sabarnye nk balik rebus laksa...

Dah lama kot tak buat laksa...
Mlm td sedang duduk2 berehat pegi ke dapur...
Buka pt ais nmpk ikan sardin...Terus kuar dialog dlm kepala otak...

"Ikan ni klo buat laksa sedap gak"

Cuba lak godek2 cari daun laksa/kesum, bunga kantan....
Yesssss semua ader...oklah tu...ckp bahan utama nk buat kuah laksa...

Tetiba sang suami dtg ke dapur...
"Ma...jom gi kedai..."

"Ishhhh...nk beli apa...malas ahhh...gi lah ajak Daniel ngan Ayuni..."

"Daniel dh tido...Klo tak nk ikut Ayah gi ngan Ayuni k..."

"Ok...ok...gi lah..."

Sang suami tak tau bini dia ni ada projek nk dilaksanakan...hihihi...

Maka lg senangla keje iols...Si tecik tu dh kuar ikut Ayah dia...
Kuah laksa dah siap dimasak mlm td...
Ptg ni blh la rebus laksa...ngan sediakan bahan2 sampingan utk melengkapkan lg Laksa...

AKULAH PEMINAT LAKSA...huahuahua......
Ni bkn laksa aku buat...ni curi kat dlm gugel ajer...


Nanti iols tayang Laksa iols sendiri buat ok....
Apeda punya citer....hihihi...
Atleast iols update kan?


Sebenarnya today 27/05/2013 adalah Ulangtahun Perkahwinan kami yg ke 8...
Klo time ni pd 27/05/2005 kui 12thg...Aku tgh berdebar2 lah kire...Nikah lepas Asar....So prepared apa yg patut...Ada yg tgh masak kat belakang umah...Ada yg tgh kemas2 ruang tamu...sbb aku nikah kat umah ajer...Ada yg tekejor ke kedai beli itu beli ini...Ada yg tgh mcm2 la...Koje aku adalah mcm bz sgt...pendek kata buat2 bz la kan...Mcm tuan penasihat pon ada...Remind org tu buat ni...org ni buat tu...aishhhh bz sgt la kan?hihihi...kenangan lama...Mekap sendiri ajer...dgn bantuan Kakak kesygan ku....So simple...

Alhamdulillah, seingat aku masa Akad Nikah semua berjln dgn lancar...

8tahun yg lepas...Alhamdulillah..Ya Allah panjangkan lah jodoh kami hingga ke Syurga....

Buat suami ku...Terima kasih kerana menjadi suami, sahabat & Ayah kpd anak2 kita...Mama sayang Aling hingga ke akhir hayat....AMIN...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan