Selasa, 19 Mac 2013

Landskap Fasa 2

Setelah lama menyepi...ari mggu lps berkebun semula...

Sebenarnya byk tui alasan2 yg ADA yg munasabah & yg kdg2 TAK munasarawak pon yer penyebab iolss & Mr.Laling dah lama tak fedulikkan laman tepi umah weols tuh...
Bz la..., ngan anak2 kecik lg..., anak sekolah...., faktor cuaca... & yg plg membantutkan agenda berlandskap aku adalah batu bata kayu genting tar yg ada kat laman tepi umah aku tuh...
So uolss pilihla alasan mana yg logik...hihi...
Apa2 jelah yer...mmg kesuntukan masa nk ngadap laman tepi umah ni...Klo byk duit mau ajer aku upah org cantikkan laman aku nih...KALAU OK..KALAU...hihihi..

Bermula hari Sabtu lps...
 Proses mencangkul, mengembur, mengorek & membuang batu bata yg tertanam...dimulakan.


 Antara pokok yg bakal ditanam.


 Rumput kapet ni beli skit dulu...try tanam..hrp2 menjadila.


Proses tanam pokok bunga dah bermula..


 Pejalan kaki & batu hiasan disusun dulu...


 Murah aje pokok nih...hrp2 kau membesar & merimbun...


Actually ni gambar amik sblm tanam pokok bunga tuh...


Salah seorg pembantu yg sgt rajin membantu...Lupa plak nk amik gamba pembantu sorg lg...


Taraaaaaaaaaaaaaaaaa........Ini hasil petang semlm...Hari Ahad hujan lebat sgt....So semlm balik keje terus sambung tanam rumput...Ini kira kawasan landskap Fasa 2 weolss...Tunggula Fasa seterusnya...Terpaksala bergerak secara pelan2...Kalo nak buat sekali harung mmg tak la...Syukur dah ni pon...
 Batu, kayu pejln kaki & bunga tuh beli kat Jln Kuala Kangsar...Ipoh.


 Batu2 ni pon tak habis tabur lg...Petang ni sambung lg..Meh la tlg iolss...hihi...


Meh tgk kwsn depan porch car plak
...SBLM...
Nih gambar tahun lps rsnya...


 Upgrade pasu2 skit...


 Comel2 aje pasu & pokok...(mcm tuan dia kan?hiihihihi)


 Jeng..jeng...jeng...Ini jelah yg aku upgrade...


Letak alas batu bwh pasu tuh...Okla tu kan?

Bila da mula menghias laman nih...Ada jela idea yg dtg.Harap2 kami blh beri lebih masa pada laman kami yg tak seberapa nih...Yerlah, bak kata org...hiasa yg dlm ajer...kat luar pon kene gak ye tak?Wlu tak cantik dimata org...janji cantik dipandang mata kita...Sbb kita yg nk hadap hari2...Kalau ade bajet besar...lgla meriah...Bak kata BFF aku...ukur baju dibadan sendiri ajela...

Tui tu my BFF...So hope uolss...enjoy tgk landksap mamadanidamia yg sgt comel ini...hihihi...

2 ulasan: