Jumaat, 18 Januari 2013

BerSheri-Sheri ke?


Akhirnya meja diruang tamu umahku bersheri-sheri la skit dgn kehadiran bunga nih...

Taraaaa...pink lg...ape nak buat...dah tertawan dihati...Tu pon dah kire bagus..sofa,langsir,karpet aku semua tak pink kennn....hihi...
Fresh lg...br di oder dr Egypt...hahaha..


Terus terang ckplah...mmg aku jenis dr zaman anak dara tak minat gubah2 bunga nih...Igt lg time2 nak raya ke dulu2 kakak aku la org yg plg rajin gi beli bunga then gubah2 la dlm pasu ngan mak aku...Tp aku sori ler nk join...Ape kata org tuh...TAK AMIK PORT pon...Sbb mmg failed punya klo bg kat aku..

Yg aku suka dulu...suh la aku berus lumut2 kat dinding pagar dilaman ke, tlg abah aku mengecat ke...selalunya time nk raya la kan..Itu semua NO HAL punya...

Skrg nih baru tau...Sejak dah jd mama2 nih...kenalah ada gubahan2 dlm umah...itu pon blh dikire brp pasu bunga yg ada dlm umah aku tuh...Umah lama dulu aku cuma beli pokok ranting ngan bunga kertas letak dlm pasu tinggi...tu jer...Mmg tak berseni aku nih...
EH...sat2 citer lom abis...

Sblm uolss tanya sejak bila da pandai gubah ni..Meh aku jwb...
Ekceli bunga ni bkn akaakkkkkkk yg gubah...tp akaaaaakkkkkk kat kedai bunga tu yg gubah...hihi...
Hrp kan aku mahap ler..Tu pon siap ckp kat akak kedai bg tu..

Kak saya nak akak gubah bunga nk letak atas meja.Bunga ngan gubahan akak pilih & bt la camne pon...Sy ni mmg tak reti sbnrnya...tambah2 tgk bunga byk2 dlm kedai ni...lg pening pala sy...hihihi... Kalo blh nak bajet bwh 50hggt la kak...(blh aku ckp camtu...punyala kedekut...haha)

Akak tu pon jwb:

Ok adik pilih 1 bunga yg adik suka...1 jer..pastu lain2 akak tlg match kan...Pasu skali pilih..

Aku jwb lg:

Hah klo camtu okla...sy pilih yg nih...(sambil Mr.Laling jwb...ELEH PINK LER TU....hihihi)
Pasu pulak sy nk yg lebar nih...


Inilah hasil gubahan akak kedai bunga tuh...pandai akak gubah...:-)

Total ~ Pasu + Bunga +Upah = RM45

Korg rs ok ke tak rege tu?Bg aku yg xde seni ni...mmg sahla tak byk songeh...Ok jer selagi tak ober bajet aku...hihi...eh silap..tak OBER BAJET usben aku...hihi...


4 ulasan:

  1. salam singgah..jambangan bunga tu cantik..=)berseri ruang tamu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tima kasih kak emaa hasnah..ni yg bt minat nk tambah bunga lg nih..:-)

      Padam
  2. bunga pink gitu..rumah dah berseri-seri..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang, tu bunga pink kan?I dah bt langsir..Cer teka kaler ape?Klo betui i buatkan triffle utk u..

      Padam