Selasa, 11 Disember 2012

Cuti Kecemasan Untuk Anak2

Semlm aku kene amik EL coz dedua anak aku tak sihat...Ikutkan cuti yg aku simpan tuh nak amik masa besday aku nanti...Tp demi anak2 mama korbankan jua cuti mama nih...Kesian kat anak2 ditambah dgn kederat mama yg digunakan 100% berjaga waktu malam...Rase2nya mmg tak daya nk bangun pagi gi keje...Takpe janji anak2 sihat..

Ari Ahad lepas Daniel nih tetiba jer muntah2...(Atas karpet cantik mama nok...)Igt2 balik apela yg dimakan daniel nih?Mmg takde makan kat luar pon cuma tghari tuh Ayahnya ada belikan Calcium utk dia...Mgkn kah itu puncanya?Mgkn tidak...Tp start dia muntah tu dlm kul 5ptg...igtkan sekali tu aje...Rupanya membawak2 smpi ke mlm...So mlm tu kene jgkla bwk ke klinik...

Hari Ahad kan...Mmg non hado la klinik or farmasi yg bukak kat BANDAR SERI ISKANDAR nih...Last2 ke klinik 1 Malaysia...sibaik la bukak.
 Daniel kalo muntah2 mmg lembik jadinya...


Yg Ayuni plak...dia mmg dah 2,3 ari ni bengkak gusi...nk tumbuh gigi..Panas dia jap turun jap naik...Mmg dah 2mlm aku x leh tido lena mlm2...Sian anak mama sorg nih...Tp agaknya dah dia pon tgk abgnya x sihat...dia pon otometik meragam sama...
 Ayuni dah susut sgt...asik demam nk membesar kata org...


Tgh memasing br je lena...tetiba Ayuni melalak...Uwaaaaaaaaaaaa....Uwaaaaaaaaaaaa.....
Tekezut mama jaga...pujuk memacam cara, bg sus xmo, menan xmo...last2 masukkn dlm buai...tido la tapi tak blh benti mengenjut...Masa ni la terpk kalo la ade buai otometik enjut2 tuh...hihihi...

 Akhirnya kat sejam jgkla nak tidurkan si kecik tuh...Tu pon lepas Ayah dia pujuk...

Bebudak nih klo nangis tgh2 mlm mmg risau jd 2 kali ganda...Sbbnya tgh2 mlm kan...Nak2 plak tetiba aje ko dia teriak sakan...Dahla plak tak leh nk ckp sakit ape...mcmana...pulak tu tgh sunyi kan...kdg2 SEREMMMM klo dibiarkan nangis berlarutan....


Hokay after Ayuni tido leh la mama sambung tido yg tegendala wlupon xde maknenye mama nk tido nyenyak2...sbb kejap2 Ayuni ngekngek manje...Tiba2....terbau 1 bilik keharuman yg memukau....Uishhh...lain mcm bau nih...Rupa2nya Daniel dah terPUPU dlm pampers (Daniel mmg mlm2 still pakaikan pampers)...Klo baby nye PUPU xdela harum sgtkan...Ini PUPU Daniel..haruslah semerbak...hihihi...
So kenela kejutkan si Abang...Sian dia nk kene bangun utk basuh...After selesai semua tgk jam dah kat kui 5...Dah xde maknenye aku nk smbg tido...Mendobi lg bagus...Basuh segala muntah & lapik tido yg dah terkena bocoran...

Selesai mendobi lps subuh tuh...Mr.Laling tanya...mama keje ke tak?Rasa tak daya dah nk bediri...Masuk bilik air pon mata eyeback bagai...huhu..Ni sapa yg sakit nih?Mmg wajib cuti dah aku nih...Sibaikla Mr.Laling ada..leh mtk tlg dia cover..

 Agak2 mcm kartun ni lah muka mama semlm...


Harini Alhamdulillah....dua2 dah sihat...Takde apa yg lbh berharga bg mama & ayah melainkan anak2 membesar dgn sihat...Sentiasa mama doakan...AMIN...Mama sayang keluarga Mama...

Itu sj kesah keluargaku kali ini...ewah...mcm buat karangan plak kan?hihihi....

P/S Mmg saja taip entry panjang2 sbb nk kasi ilang sakit tengkuk belakang ni ditambah dgn kepala yg berdenyut2 nih...Rasanya letih kemarin tak ilang lg la...Tekak lak rs panas...Aduyaiii...Ya Allah sihatkanla tubuh badanku ini....AMIN...korang doakan aku sihat yer...TQ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan