Isnin, 8 Oktober 2012

Aktiviti buang batu

Ari sabtu lps...adalah aktiviti meng'clear'kan batu-bata yg bermastautin kat tepi halaman umah aku..Dah lama dah nak clearkan batu2 nih..Tp tak tau nk start mcmana...Ikutkan aku suh je My Laling upah indon ke sesape je la...settle kan mende2 nih...
Tp usben ckp xpe..bt skit2..so okla kan...Ikut saje...Maka bermulalah kerja2 ala2 kontrak kami anak beranak...Mula2 mmg semangat berkobar2....Tapiiii...

Kalau korang la kan...agak2 bila leh settle clearkan batu bata ni?...jwb2...
Silalah jamu mata tgk keadaan laman tepi umah aku ni...
 Bila nak bermula nih?


 Tgk tu..sisa2 genting punyala banyak giler..


 After korek3 segala batu bata maknenek semua..tinggaila tanah yg meleper...


 Batu saje je dimana2...(eh yg tu kaki ahkakkk dikk)


 Kumpul satu tempat..menimbun ko...


 Ni plak..sisa simen yg dah mengeras...ada ka patut?


 Sampah yg menyesakkan mata aku...


 Byk aku ckp kat korang...byk sgt2...aduiiii x larat camniiii...



Dahla...nyampah dah nk teruskan...cukup sakit mata nih...dah timbul rs nk gi serang je pemaju perumahan aku ni...Giler akai ke ape...dok longgok batu bata segala simen,tar,genting,paku2 kat tepi umah aku nih...
Terus ckp kat My laling...okla mama dah nk nangis..xmo bt dah...Tinggai la dia sorg2 tekontang kanting bt keje kat luar...So inila keje aku msk dlm umah...amik gamba lg bagus....Walaupon xde ape2 yg baru...tp sekurang2nya x sakit mata...


 Amik gamba ruang tv...


 Daniel yg letih lps tlg buang batu bata...


 Amik gamba ruang tamuku...(yg penuh menan atas meja..hihi)


 Dapurku yg xde ape2 perubahan pon..camtu jgk..


Serta ruang mkn yg oso masih camtu...(geram kat my laling..xmo tempek cermin besar kat dinding..mama merajuk tau...)

Ari ahad tak sambung buang batu bata dah sbb kitorg kuar bwk anak2 main kat playground...lg bagus...tension tgk laman tepi tu...urfff...sedey...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan